Maandag 20 augustus, paardrijden en kajakken

23 augustus 2018 - Jinja, Oeganda

Op tijd op, Erik Lotte en Iwan zouden gaan kajakken en ik ging met nik naar paardrijden, haar 2e rit maar nu alleen zonder broer en zus.

Onderweg naar kajakken is de chauffeur van Erik langs een winkeltje gestopt om de gewilde manchette voor Iwan te kopen.  Die chauffeur zou het voor hem kopen, anders zou de mzungu toerist worden af gezet. Voor 20.000 shilling (5 euro) is Iwan nu in het bezit van een enorm mes.

Kayakken was verder erg leuk.  Al hebben Erik en Lotte die samen in een boot zaten, heel veel in het water gelegen.

Het avontuur naar paardrijden begon al in de taxi. De chauffeur wist niet echt helemaal de weg.  Moest ik m vertellen. Gelukkig waren we er dus al eens geweest. Anders was ik in Afrika verdwaald...... hihihi

Het was ook heel even spannend voor Nikki want ze had zich voorbereid op alleen rijden met 2 gidsen, maar er ging toch een groep mee.  Een groep studenten.  1 van deze studenten kon ook goed rijden dus ze vertrokken met zijn 5en maar die studente en Nikki gingen met 2 gidsen halverwege de rit er vandoor.  Vol in galop maar toen kreeg Nikki een klodder modder in haar mond.  Dat was even lastig want ze gingen zo hard dat niemand haar hoorde. Toch is het helemaal goed gegaan verder en heeft ze genoten!

De lokatie van het kajakken lag tegenover de lokatie van het paardrijden, alleen dan wel met de Nijl ertussen. Met de boot naar de overkant, kopje soep gegeten en toen terug naar huisje.

Lotte en ik zijn smiddags nog met de BodaBoda naar de markt van Jinja geweest.  Wat een belevenis weer.

Het was niet zo erg als in Kampala maar ook  hieris het een gekkenhuis.  Niet te geloven.  Mensen zitten hangen slapen achter hun waar.  Wel 10tallen kraampjes met alleen maar het zelfde.  Na een stukje lopen komt er opeens een lucht je neusgaten in waar je spontaan van gaat kokhalzen...... de vlees afdeling.  Ongekoeld..... RANZIG!!!

Kippen worden levend verkocht.  Maar ze behandelen het beestje als of het al een fileetje is.

De ingewanden  worden ook allemaal verkocht en liggen uitgespreid. Zo VIES allemaal. Gauw weg!

Nog even langs de groente en fruit, een ananas gekocht (die we vervolgens bij vertrek naar Entebbe per ongeluk hebben laten staan dus niet opgegeten helaas) en op naar de Craft markt. Lotte is geslaagd voor maskers in haar kamer. Eigenlijk.

Ook hebben we mzungu armbandje gekocht.  Die werden door een paar gasten ter plekke in de gewenste kleur gemaakt.  Veel plezier met ze gehad.  Lekker kletsen en er kwamen al gauw nog wat anderen bij.  Je hoeft je dan helemaal geen zorgen te maken dat ze iets doen.  Overdag is de sociale controle groot.  En als iemand dan toch iets doms uithaalt, kan je beter door de politie worden opgepakt dam door je dorpsgenoten want die maken gehakt van je.

Savonds Rolexen besteld. Nog een keer zwemmen..... morgen de laatste etappe, naar Entebbe.